Používáním tohoto webu souhlasíte s využíváním cookies na těchto stránkách. Více informací ZDE. Rozumím

O prázdninách se v Praze zúží magistrála na dva pruhy v každém směru

28. 03 2012 | Praha o prázdninách zkušebně zúží severojižní magistrálu na dva pruhy v každém směru. Na jednání výboru dopravy pražského zastupitelstva to dnes řekl náměstek primátora Josef Nosek (ODS). Návrh chce předložit na některé z příštích jednání rady. Se zúžením nesouhlasí Praha 4, přes kterou magistrála vede. Výbor se dnes také zabýval plánem na zklidnění magistrály, podle odborníků je nutné zúžení doprovodit dalšími opatřeními.

"Na šest týdnů bychom zkusili omezit provoz na magistrále," řekl na výboru Nosek. Podle něj by si tak město mohlo ověřit výpočty dopravních modelů, které v současnosti má. "Jedná se o předehru ke spuštění zklidnění magistrály," řekl ČTK náměstek primátora Tomáš Hudeček (TOP 09).

O termínu a rozsahu zúžení město ještě diskutuje. Zúžení pravděpodobně nastane až po prvním červencovém týdnu, kdy lidé odjíždějí na dovolenou. Skončí zase před posledním týdnem v srpnu, kdy se lidé z dovolených vrací. Podle Noska by provoz na magistrála mohl být ve dvou pruzích od Těšnova po I. P. Pavlova. Podle Hudečka by ale mohlo zúžení nastat od Spořilova až po Argentinskou. Opatření pak podle Hudečka odborníci vyhodnotí. Pokud se zúžení osvědčí, chtělo by jej město otestovat i při plném provozu.

"Jsme kategoricky proti. Považujeme to za nešťastné řešení," řekl dnes ČTK starosta Prahy 4 Pavel Horálek (ODS). Obává se, že řidiči si najdou náhradní trasy a budou jezdit ulicemi, které na to nejsou připravené. Zúžení na území Prahy 4 by podle Horálka bylo přijatelné pouze ve směru z centra, kde by místo jednoho jízdního pruhu mohla být zeleň.

"Měli bychom se bavit o komplexním dopravním řešení," dodal Horálek. Podle něj by mělo město například více podporovat výstavbu záchytných parkovišť a zvýhodněné jízdné pro ty, kteří tam automobily odstaví. Řešením je podle něj také zavádění nízkoemisních zón nebo úprava tras průjezdu tranzitních kamionů.

Podle Marka Zděradičky z útvaru rozvoje města se při zúžení na dva pruhy v každém směru rozlije doprava do okolních ulic. Projektanti proto navrhují další opatření i na přilehlé komunikace.

V úvahu připadá například vyhrazení jednoho jízdního pruhu pro MHD, taxi a cyklisty, snížení rychlosti, více přechodů pro chodce, zavedení nízkoemisních zón i mýtného. Některá opatření by podle odborníků měla Praha připravit k termínu zprovoznění tunelového komplexu Blanka v roce 2014, který propojí Strahovský tunel s Trojou. Odborníci se shodli na tom, že řešení magistrály je především politickým problémem, na kterém by se město mělo dohodnout i s městskými částmi.

zdroj: ČTK

Diskuse

 
.

Speciály

Naše magazíny

Novinky ze světa bydlení, aut, techniky ...

Odpočívejte a relaxujte kdykoliv a kdekoliv...Váš partner SPA STUDIO

Odpočívejte a relaxujte kdykoliv a kdekoliv...Váš partner SPA STUDIO