Skončila reforma ZUŠ, přinese třeba výuku na nových nástrojích
Reforma základních uměleckých škol (ZUŠ) je po pěti letech u konce, školy díky ní mohou například zavést výuku hry na nových nástrojích nebo zatraktivnit hudební teorii. Zároveň by měly přestat tlačit děti do soutěží a soustředit se hlavně na vzdělávání a rozvíjení schopností a dovedností svých žáků. Na dnešní konferenci projektu Pilot ZUŠ to řekl jeho manažer a ředitel ZUŠ v pražské Hostivaři Jiří Stárek.
Smyslem reformy bylo nastavení centrálních osnov, podle nich si pak musela každá umělecká škola nejpozději do tohoto školního roku vytvořit vlastní vzdělávací plán. Vyučující tak dostali možnost přizpůsobit si výuku do určité míry podle sebe, dříve se museli řídit jednotnými pravidly. "Dítě ve třetím ročníku muselo chodit do orchestru, ačkoliv to pro něj nebylo přínosné," popsal například dřívější fungování Stárek.